DALATRAFIK VS VINTER: NEJ TACK!!

Usch det värsta jag vet är när all denna snö kommer och att man då inte förbereder bussarna, vägarna och chaufförerna inför detta. För det händer alltid att bussarna blir försenade, går sönder eller hamnar i ett dike nånstans, ALLTID. Och visst, jag förstår att det inte kan vara lätt när det kommer så mycket snö på en gång, men när t.o.m. vanliga personbilar klarar av att köra i detta väder, då borde ju bussarna också lyckas med det tycker jag. I över en timme fick jag stå och vänta på den här jäkla bussen som aldrig kom! Jag tappade känseln i tårna, mina fingrar blev som isbitar när jag var tvungen att ta av handskarna för att ringa till jobbet för att säga att jag skulle bli sen, mina ben började nästan skaka och jag tror t.o.m. att mina läppar började byta färg. Ingen superstart av dagen precis. Nej nu ska jag gå och göra mig en till kopp te, så får vi hoppas att jag får upp värmen igen!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0