Laserbehandling av tatuering

Som ni alla vet så har jag funderat på vad jag ska göra med min ena tatuering (tänker typ på detta var eviga dag). Och har ju övervägt om jag ska låta Stanley tatuera över den med en fin fjäder, men det beror helt på hur mörk den kommer att bli och hur stor. Vill ju inte att den ska vara gigantisk och kolsvart liksom.. Sen övervägde jag om jag känner att detta inte kommer kunna bli som jag vill, så har jag funderat över att ta bort den helt. Har därför kollat runt på olika sidor om laserbahndlingar, och har även mailat en som jobbar med detta. Och detta fick jag till svar. (Jag frågade bl.a. om pris och garantier på att allt går bort).

"Hello Emelie! Jag börjar med det enkla, det skulle kosta 700:- /beh sen får du 10% rabatt om du är student, sen till det trixiga, det går aldrig att garantera ett resultat, så att den efter x antal behandlingar är spårlöst borta, det kan jag varken förutspå antal behandlingar eller lova att det kommer att bli så. Men jag brukar säga att man får räkna med 8-10 st behandlingar, sen kan det krävas både färre och fler behandlingar än så. Ha det gott! //Jackie"

Så ja, jag blev då inte mkt klokare av detta. Och jag vet inte alls vad jag ska göra... Funderar på att vänta tills på måndag då jag ska till Stanley och så får jag rådfråga med honom litegrann. Sen så kommer jag även att ha med mig Jennifer som smakråd. Vi får avvakta tills dess helt enkelt. Ett tips till alla er som funderar på att tatuera er! Tatuera aldrig in nått om ni är helt hundra på att det är just det motivet ni vill ha. Tänk på att det kommer att sitta på eran kropp för resten av livet. Och om ni ångrar er så är det inte lätt att få bort den.. Själv har jag ju två tatueringar till, vilka jag fortfarande älskar. Så det kan ju bli lyckat också. Men usch, den jag har bredvid skuldran gillar jag inte!


Förhoppningsvis så får du ett sånt här fint resultat efter några behandlingar. Inget syns i slutet. Men som sagt, det går inte att garantera detta. På den här bilden syns det hur det såg ut (i detta fall) efter första, andra, tredje, fjärde, femte och sjätte behandlingen. Men det är så inviduellt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0