Ska jag, eller ska jag inte?

Har länge funderat om jag skulle pierca tragus (första bilden). Tycker att det verkligen är skitsnyggt!! Men det som gör att jag tvekar är att jag är rädd för att få en infektion i örat om jag gör det. Har sett många äckliga och läskiga exempel på personer som fått infektion efter att ha piercat sig där. En tjej hade piercat sig blev så dålig, då hennes öra svullnade upp extremt mycket, och läkarna sa att det var tur att hon kom in när hon gjorde, för hade hon väntat en dag till så  hade infektionen spridits till hennes hjärna, vilket skulle ha dödat henne! Dock så var det en industrial som hon hade gjort, men det är ju brosk på båda ställena. Läskigt var det iaf! Så det gäller att man är försiktig!

                       
Bild 1                                                                          Bild 2

Har även funderat på att pierca övre delen av örat (som på bild 2) Men som sagt, även där är det ju brosk. Mmmja, jag får fundera på hur jag ska göra en extra gång. Har ju redan en piercing som jag älskar (i naveln) och det får nog räcka tror jag.. Eller vad tycker ni?


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0