Fobier..

..ingenting att leka med. Tycker faktiskt att man ska ta till hänsyn för andras fobier. Vissa hatar spindlar, andra hajar etc etc. Och min fobi, ja det är clowner!! Får en sådan j*vla panik så fort jag hör ordet clown och ännu värre är det att se en!! Och ja, min fobi är inte att leka med. Jag får en sådan hemsk panik så jag inte vet vad jag gör. Har många gånger brutit ihop, fått panikångest, velat fly och t.o.m. börjat gråta och jag kan verkligen inte rå för det. Det är så jag ("min kropp") reagerar på min rädsla. Och det är verkligen inte kul! Så snälla ni, ta verkligen hänsyn till andras rädslor/fobier, för de kan vara så straka så att personen i fråga mår riktigt psykiskt dåligt, och det är väl inget som någon vill utsätta en annan person för, eller? Så är en person t.ex. rädd för spindlar, spring inte efter den personen med en spindel eller på nått annat vis försöka "skrämmas". För man vet aldrig hur hårt det kan ta på personen.  


Vi har nästan alla saker som vi är rädda för, och detta är inget fel. Så skämms inte för att berätta era rädslor för andra. Alla är vi människor och vi reagerar bara på våran instinkt (vilket kan se så olika ut). Jag kan t.ex. inte förklara vart min clownfobi kommer ifrån, men den finns där och jag gör mitt bästa för att ta itu med den.



Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag håller med dig hjärtat. Det värsta som finns är folk som inte tar en på allvar när det gäller ens fobier/rädslor. Bara för att man själv inte är rädd för en sak så betyder det ju inte att alla är så. :) För mig räcker det med att folk pratar om sprutor så blir jag alldeles kallsvettig och illamående.. usch!

2011-10-31 @ 23:51:04
URL: http://emselie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0