ANSIKTSMASKER

Sitter just nu framför datan för lite tidsfördriv tills mamma kommer och hämtar Casper. Håller på och googlar på lite ansiktsmasker. Skulle nämligen gärna vilja ha en ansiktsbehandling, men har ej ekonomi för en proffisionell sådan just nu, så funderar starkt på att göra min egen ansiktsmask. Hittade en sida där det fanns ett recept på just det, och jag funderar starkt på att prova den.

Du ska:
1.
   Ånga ansiktet - koka upp vatten, häll över det i en skål och ha ditt eget ångbad i ca 10 minuter.
2.   Ansiktspeeling - gör en peeling av 1/2 dl strösocker och 1 msk olja. Massera in detta med cirkulerande rörelser.
3.   Ansiktsmasken - görs av 1/2 avokado, 1 tsk citronjuice och 1 äggula. Sitt med detta i ca 15 minuter och skölj sedan bort det med ljummet vatten.

Tror faktiskt att jag ska prova detta redan imorgon eller i övermorrn. Få se om det är funkar. Om det gör det så är det ju kanon, ett blilligt alternativ när ekonomin är lite tajt. Man måste ju unna sig sånt lite då och då.
Jag testar detta och låter er sedan veta min åsikt om jag tycker att det är värt att prova eller ej.


Har ni några bra tips på ansiktsmasker som fungerar? Skriv gärna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0